الحــــــــــــــــــــب فى الله

لقد قالوا و قد صدقوا زمانا ... بأن جنان دنيانا التلاقى

و لكنا و إن طالت خطانا ... فهمس الحب فى الرحمن باقى

نسافر فى أمانينا و نغدوا ... و فى أحداقنا حب الرفاقِ

تمازجت القلوب على ودادٍ ... بلا زيف خفىٍ أو نفاقِ

Oct 6, 2007

جنون!!!...

فقط أحببت أن امسك قلمى ،
و أن أخط بعض الكلمات ...

لست أدرى لم؟؟
ربما هو عشقى للكتابة ،
أو ربما هو عشقى لمسك القلم ...

فى أحيانٍ كثيرة كنت أمسك بقلمى ،
و أخط كلماتى فى الهواء ...

و أحيانا اخرى كنت أمسك وريقاتى ،
و أخط باصبعى كلمات على بياض ...

هل رايتم مجنونة مثلى ؟؟؟
لكنه جنون القلم ،
و جنون الكتابة ...

0

2 comments:

Anonymous said...

تتوقعى ده فعلا جنان ولا عقل ولا تفريغ كبت جوا اى حد فينا نفسه يطلعه ومش قادر مش مهم انتى بتكتبى ايه ولا انا بكتب ايه المهم اننا فعلا نحس ان فيه جبل وانزاح من فوق قلبنا
مش عارفة ده ايمى لو عندك تفسير فسرى لعل وعسى قلب عليل يرتاح

Soul.o0o.Whisper said...

بنت الاسلام

فعلا الكتابة لتزيح جبااااااااااال من فوق قلوبنا لما بنكتب

انا عن نفسى الكتابة بتريحنى جدا
و اتعودت دايما انى افرغ مشاعرى بالكتابة

لكن مش دايما باكتب عن نفسى
انما باصور الصراع اللى بيحصل
لانى عارفة ان دا بيحصل لنا كلنا

و فى احيان اخرى باكتب لان فى شئ بابقى عاوزة اوصله للناس
يمكن مش عارفة
بس باحاول لانى باحس اللى عنده موهبة الكتابة عليه مسئولية اكبر
و ان عليه انه يؤدى رسالة بيها

لكن لما ببعد عن قلمى و اوراقى لفترة
فعلا بارجع لهم باشتياق غريب
باحس بفرحة و لذة غريبة و أنا ماسكة قلمى و باكتب

فهو خليط من جنان على عقل على تفريغ كبت
على دعوة لشئ عاوزه اوصله

ماتتعبيش نفسك بالتفكير كتير
لما تعوزى تكتبى اكتبى
و اكيد هيطلع شئ مميز
لانه هيبقى نابع من مشاعر صادقة

شكرا ليكى
و منورة المدونة والله